VW Golf GTE to samochód, który łączy w sobie silnik benzynowy z turbodoładowaniem oraz wysokoobrotowy silnik elektryczny. Technologia hybrydowa plug-in jest bardzo praktyczną formą połączenia tych dwóch silników, a w VW Golfie sprawdza się idealnie. Hybrydowy Golf GTE posiada wszystkie cechy usportowionego Golfa, a możliwość jazdy na samym prądzie, to tylko jeden z jego uroków.
Wygląd zewnętrzny
Ponadczasowa stylistyka charakteryzuje i tego VW. Zarówno tył, jak i przód samochodu podkreśla sportowy charakter auta. Samochód posiada bardzo dynamiczną sylwetkę, której kolorem przewodnim jest niebieski. VW Golf GTE wyposażony został w trzy rozmiary różnych felg, specjalnie zaprojektowane pod ten model. Bardzo charakterystycznym elementem w modelu GTE są diodowe światła do jazdy dziennej, które przybierają kształt litery C. Przy osłonie chłodnicy biegnie niebieska listwa, a logo VW jest delikatnie wysunięte. Kryje się bowiem pod nim złącze ładowania baterii. Z tyłu znajdziemy podwójny chromowany wydech i diodowe lampy. Wszystkie elementy oświetlenia są wykonane w technologii LED, dzięki czemu zużywają mało energii. Masywne progi i zderzak tworzą jedną kompaktową, idealną całość.
Wnętrze VW GTE
Wnętrze GTE zachwyca swoim wyglądem zarówno sportowym, jak i eleganckim. Kubełkowe fotele z niebieską tkaniną, trójramienna spłaszczona kierownica, dźwignia zmiany biegów, a także dywaniki obszyte niebieskimi nićmi, nadają wnętrzu niepowtarzalny i sportowy charakter. Szereg aluminiowych aplikacji, jak nakładki na pedały czy gałka zmiany biegów bardzo wyraźnie akcentują charakter auta. Dodatkowo podświetlane podłokietniki czy klamki tworzą wyjątkowy klimat we wnętrzu, szczególnie wieczorową porą. Nie można też pominąć tutaj dotykowego wyświetlacza, który można już otrzymać w podstawowym wyposażeniu. Ciekawie również prezentują się tu zegary, które zamiast obrotomierza mają miernik mocy.
Nadwozie
VW Golf GTE to popularny hatchback, który waży około 1500 kg z napędem na przednią oś. Posiada 5 drzwi i 5 miejsc siedzących. Rozstaw osi to 2631 mm. Długość auta wynosi 4270 mm. Pojemność bagażnika to 272 litry. Po rozłożeniu tylnych siedzeń osiągamy 1162 l. Zbiornik paliwa w tym aucie ma pojemność 40 l.
Dane techniczne
Silnik
VW Golf GTE dysponuje pod maską dwiema jednostkami napędowymi. Pierwszą z nich jest turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem 1.4 TSI o mocy 150 KM i 250 Nm przy 5000-6000obr./min. Druga jednostka, z którą współpracuje, to silnik elektryczny o mocy 102 KM i 330 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
W zależności od sytuacji, silniki te możemy wykorzystywać łącznie lub każdy osobno. Jeżdżąc po mieście, można używać silnika elektrycznego, a poza nim skorzystać z obydwu jednocześnie, co zapewnia odpowiednią moc i dynamikę jazdy. Moc tego tandemu to 204 KM, co sprawia, że jest to wynik bardzo przyzwoity, jak na samochód o temperamencie hot-hatcha.
Silnik elektryczny w VW GTE jest zasilany baterią o pojemności 8,7 kWh. Bateria ta chłodzona cieczą składa się z 8 modułów, na które przypada po 12 ogniw wysokonapięciowych. W zależności od poziomu naładowania baterii dają one napięcie do 400 V. Baterie można ładować przez seryjnie dołączony przewód bezpośrednio z gniazda o napięciu 230 V. Ładowane trwa niecałe 4 godziny.
Warto też wspomnieć, że jednostki silnikowe złączone są z 6-cio biegową, dwusprzęgłową skrzynią DSG, którą specjalnie zmodyfikowano pod napęd hybrydowy. Warto również dodać, że silnik elektryczny został wbudowany w obudowę skrzyni biegów.
Osiągi i zasięg
Korzystając z obu silników jednocześnie, Golf GTE osiąga prędkość 100 km/h w 7,6 sekundy. Jego maksymalna prędkość to 222 km/h. Mimo 105 KM, co może nie być dla wszystkich imponującą mocą, do wykorzystania jest 330 Nm dostępnych w całym zakresie obrotów, co przekłada się na świetne przyspieszenie. Oprócz tego mamy możliwość wyboru pięciu trybów pracy. Najczęściej wykorzystywany jest tryb elektryczny E. Przy nim korzystamy tylko z silnika elektrycznego.
Maksymalny zasięg, jaki może uzyskać Golf GTE korzystając z energii w bateriach to 50 km, przy maksymalnej prędkości 130 km/h. Niestety w praktyce zasięgi te są nieco, niższe niż podaje producent. Natomiast zasięg, jaki możemy pokonać z pełnym bakiem, został wyliczony na ponad 900 km.
Spalanie
Ze względu na to, że najważniejszą jednostką ma być tu silnik elektryczny, podczas jazdy może nie zużywać w ogóle paliwa. Kiedy baterie są naładowane i korzystamy z dwóch silników, auto może średnio zużyć około 1,5 -2 l/100 km. Natomiast kiedy baterie wyczerpią się, na trasie może już „połknąć” średnio około 6 l/100 km. W trybie GTE nie pogardzi natomiast 8-9 l/100 km.
Cena
VW Golf GTE kosztuje ponad 150 tys. zł, co czyni go jedną z najdroższych wersji. Za auto z 2016 roku musimy u autoryzowanego dealera wydać około 135-140 tys. zł. Ciężko jeszcze jest znaleźć ten model „z drugiej ręki” na popularnych aukcjach internetowych.
Przegląd produkcji
2014r. – VW Golf GTE trafił do sprzedaży na rynku niemieckim. Na rynku polskim pojawiał się w 2015 r.
2016r. – model przeszedł face lifting
Opinie
Golf GTE może bez wątpienia stać się samochodem przyszłości. Jest ekologiczny i oszczędny. Może jeździć płynnie i cicho, ale przy trybie GTE zapewnia również niezwykłe emocje, które sprawią, że poczujemy się jak w hot-chatu, bez nudy i monotonii. I to właśnie jest w nim najlepsze – można nim jeździć sposobem przyjaznym dla portfela, ale też podenerwować ludzi na światłach. Ktoś, kto szuka auta hybrydowego i sportowego, powinien bez wątpienia zwrócić uwagę na ten model.