VW Golf GTI

Czas na prawdziwą legendę! Od swojego samochodu wymagasz przede wszystkim szybkości i sprawności jazdy oraz komfortu i bezpieczeństwa użytkowania. Piękny, urzekający design też nie bez znaczenia. Zapewne ufasz jedynie sprawdzonym markom, co do których masz pewność, że nigdy Cię nie zawiodą. Taki jest właśnie Volkswagen Golf, produkowany jak do tej pory w siedmiu generacjach. Jak zawsze, wersja oznaczona literkami GTI zasługuje na Twoją szczególną uwagę. Zachowując wspaniały aerodynamiczny wygląd, oferuje znacznie lepsze osiągi niż jakikolwiek inny, wcześniejszy model Golfa.

Nadwozie

Producenci Volkswagena Golfa GTI oferują swoim klientom dwa warianty tego samochodu, posiadającego nadwozie typu hatch back. Pierwszy wariant to popularna trzydrzwiówka, którą wyposaża się w drzwi od strony kierowcy i pasażera oraz dodatkowe drzwi tylne, dzięki którym użytkownik samochodu uzyskuje relatywnie łatwy dostęp do bagażnika. Analogicznym wyposażeniem dysponuje także druga wersja Vw Golf GTI – pięciodrzwiówka, zaopatrzona dodatkowo w parę drzwi wejściowych dla pasażerów siedzących z tyłu pojazdu.

Dane techniczne, osiągi i spalanie

Niewątpliwym atutem samochodów Vw Golf GTI jest bardzo mocny czterocylindrowy silnik 2,0 TSI o mocy na poziomie 245 KM. Maksymalny moment obrotowy przy założeniu liczby 4300 obrotów na minutę osiąga wartość 370 Nm. Jadąc tym samochodem, możesz rozpędzić się nawet do 250 km/h, przy czym szybkość 100 km/h osiągniesz już po 6,2 sekundach od startu.

Średni poziom spalania benzyny w cyklu miejskim wynosi 8,6 l/100 km, poza miastem natomiast 5,3 l/100 km. Średnio w cyklu mieszanym ten model Golfa spala zatem 6,5 l/100 km, emitując do atmosfery dwutlenek węgla w liczbie 148 g/km. Wózek posiada napęd na oś przednią, a pojemność zbiornika paliwa wynosi maksymalnie 50 l.

Cena nowych i używanych egzemplarzy

Nowe VW Golf GTI z reguły mieszczą się w przedziale cenowym 128 000 zł do 137 000 zł, a wspomniana różnica w cenie wynika bezpośrednio z rodzaju skrzyni, w którą został wyposażony dany model (te z manualnymi 6-bieowymi skrzynkami są zazwyczaj tańsze niż modele wyposażone w automatyczną 7-stopniową skrzynkę). Za używane samochody zapłacisz relatywnie mniej, na przykład model z 2014 roku kosztuje niewiele ponad 70 tys. zł, a za samochód z 2012 roku będziesz musiał zapłacić około 50 tys. zł.

Oferty na popularnych serwisach internetowych

Używane modele Vw Golf GTI (jak również części do nich) możesz nabyć w rozsądnych cenach za pośrednictwem różnych serwisów internetowych, m.in. Allegro.pl oraz Otomoto.pl. Dotyczy to jednak przede wszystkim pojazdów wcześniejszych generacji, wyprodukowanych jeszcze przed 2012 rokiem. Codziennie nowe oferty sprzedaży tych samochodów pojawiają się również na stronie internetowej Olx.pl, przy czym poza starszymi modelami możesz tutaj natrafić również na oferty sprzedaży najnowszych wersji siódmej generacji, których wiek nie przekracza 4-5 lat. Oczywiście, są one odpowiednio droższe, większość właścicieli oferuje jednak możliwość negocjowania cen.

Historia produkcji

Golfy siódmej generacji trafiły do sprzedaży we wrześniu 2012 roku, kiedy to po raz pierwszy zaprezentowano te pojazdy, najpierw w Galerii Narodowej w Berlinie, a następnie w Paryżu na międzynarodowych targach motoryzacyjnych. Projekt nowego samochodu oparto na wykorzystaniu płyty podłogowej o modułowym charakterze MQB, którą z powodzeniem zastosowano wcześniej do skonstruowania samochodów innych marek (m.in. Skody Octavia III, Seata Leona III oraz Audi A3 trzeciej generacji). Zestawiając modele siódmej generacji z wyprodukowanymi wcześniej samochodami, zauważa się przede wszystkim przestronność tych pierwszych oraz ich lepsze wyposażenie w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa. W 2015 roku do sprzedaży wprowadzono model GTI Clubsport o mocy silnika 265 KM, która może zostać zwiększona do 290 KM, czyniąc ten samochód najsilniejszym jak dotąd golfem na przestrzeni kilku lat jego produkowania (dopiero niedawno zdetronizowany przez model Golf R).

Opinie użytkowników

Większość kierowców ceni sobie Golf GTI, kładąc szczególny nacisk na szybką i bezpieczną jazdę. Szczególną uwagę zwraca się na fakt, że w wersji tej zwiększono moc silnika, co wpłynęło na poprawę osiągów. Można chcieć czegoś więcej? To podrasowana legenda! Pierwszy model, oczywiście sprowadzony z Niemiec, był królem polskich szos w ubiegłym stuleciu.