Renault Megane GT

Renault Megane GT jest bardzo agresywną wersją, jaką zapewnili nam specjaliści z działu Renault. Auto nie tylko świetnie wygląda, ale również dobrze radzi sobie na drodze. Sportowy temperament, jak również funkcjonalność naprawdę może się podobać. Samochód idealny dla kogoś, komu nie wystarcza zwykła meganka, ale jednocześnie nie ma odwagi lub budżetu na rasowe Megane RS. Niektórzy uważają, że Renault Megane GT jest dużo bardziej uniwersalne niż RS i lepiej się sprawdza jako samochód rodzinny.

Wygląd zewnętrzny Renault Megane GT

Renault Megane GT w wyglądzie nabrał bardziej charakterystycznego, agresywnego wyglądu. Jego dynamikę widać na pierwszy rzut oka w stylistyce, jaka została stworzona. Przód samochodu z grillem w kształcie plastra miodu z oznaczeniem GT, a także poszerzone listwy przy progach i zderzaki, wyróżnia to auto na tle innych. Oznaczenia GT pojawiają się również na błotnikach. Tył też nie pozostaje nudny. Dwie chromowane końcówki i tylny dyfuzor oraz 18-calowe felgi dopełniają niezwykle zgrabną sylwetkę. Musimy tylko uważać, aby rury wydechowe nas nie zwiodły. Miejsce jest zrobione dla dwóch, ale w jednej jest zaślepka.

Wnętrze Megane GT

Wnętrze oraz jego wykończenie również stworzone jest na wysokim poziomie. Fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, twarde i oczywiście kubełkowe są bardzo dobrze wyprofilowane, co zapewnia świetne trzymanie boczne i zapobiega niechcianym pochyłom ciała w trakcie pokonywania ostrych zakrętów. Chromowane nakładki na pedałach, kierownica ze spłaszczonym u dołu wieńcem, dodatkowo obszyta skórą, daje niepowtarzalny efekt. W tym aucie nie można narzekać na ilość miejsca zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. 7-calowy ekran, który pozwala na zmianę grafiki i znajdujący się na środku kokpitu prawie 9-cio calowy wyświetlacz, robi ogromne wrażenie. Przy tym obsługa systemu multimedialnego jest niezwykle prosta. W kabinie pojawiają się również także mocne akcenty, które ją oświetlają.

Nadwozie

Renault Megane GT to Hatchback, który posiada 5 drzwi i pięć miejsc siedzących. Długość auta wynosi prawie 4360 mm, szerokość 1814, a wysokość osiąga 1447 mm. Waga pojazdu wynosi niecałe 1400 kg. Pojemność bagażnika jak na klasę kompaktową jest dosyć znaczna i wynosi 384 l. Po rozłożeniu siedzeń możemy osiągnąć pojemność 1247 l. Rozstaw osi wynosi 2669 mm. Zbiornik paliwa ma pojemność 50 litrów.

Dane techniczne

Silnik

Renault Megane GT jest wyposażony w turbodoładowaną jednostkę benzynową 1.6, czterocylindrową. Generuje moc 205 KM przy 6000 obr./min i moment obrotowy 280 Nm, który jest już osiągany przy wartości 2300 obr/min. Silnik współpracuje z dwusprzegłową, automatyczną skrzynią biegów EDC, która posiada 7 przełożeń, tym samym zapewniając sportowe przyspieszenie na każdym biegu i niezwykle przyjemną jazdę.

Osiągi

Zespół napędowy tworzy zgrany duet, co przekłada się na przyspieszenie auta. Wartość od 0-100 km/h widzimy już w 7,1 sekundy. Maksymalna prędkość tego auta wynosi 230 km/h.

Spalanie

Inżynierowie z Renault zastosowali w silniki nowoczesne technologie, które przekładają się na niskie zużycie paliwa na poziomie 6 l/100 km w cyklu mieszanym. W mieście spalanie to jest nieco większe i może wynieść nawet 8 l/100 km. W zależności od funkcji, jaką wybierze kierowca, jak np. Launch Control, która pozwoli na skorzystanie z pełnej mocy silnika, zwiększa się zużycie paliwa, które oscyluje w graniach 9-10 l/100 km.

Układ jezdny

W tym aucie nie można pominąć wspaniałego układu jezdnego, który robi naprawdę porządną robotę. Do właściwości jezdnych nie można się przyczepić. Dopracowany układ kierowniczy i wyposażenie auta w system 4 Control, pozwala skręcać tylne koła w tę samą lub przeciwną stronę co przednie, dopasowując je również do prędkości. Przekłada się to na fantastyczne zachowanie się auta w zakrętach, poprawia pewność prowadzenia, a także zmniejsza tendencję do podsterowności. Poza tym kierowca ma do wyboru cztery tryby, w których może działać układ jezdny – Neutral, Comfort, Sport i Perso.

Przegląd produkcji

2016 rok – na początku roku w polskich salonach pojawił się Renault Megane GT z silnikiem benzynowym TCe 205 i automatyczną skrzynią EDC.

2015 – na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie zaprezentowano pierwszy raz IV generację Megane i wersję wyposażeniową GT

Ceny Renault Megane GT

Ceny nowego auta z podstawowym wyposażeniem zaczynają się od 105 tys. zł. Za ten sam model z bardzo bogatym wyposażeniem trzeba zapłacić nawet około 130 tys. zł.

Renault Megane GT na allegro, otomoto czy olx

Nieco mniej zapłacimy za ten model pochodzący z „drugiej ręki”. Na popularnych aukcjach internetowych możemy znaleźć używane auta nawet z rocznika 2017. Ich koszt zaczyna się od 90 tys. zł. Natomiast kwota, jaką musimy wyłożyć za auto z 2016 roku to 88 – 95 tys. zł.

Opinie

Renault Megane w wersji GT nie tylko dobrze wygląda, ale również posiada bardzo dobre właściwości jezdne. Osiągi sportowe, a zarazem komfort robi z niego najbardziej charakterystyczną  wersję w palecie Megane. Dobrze przyspiesza i świetnie się prowadzi, co czyni go konkurencyjnym samochodem. Może skrzynia biegów mogłaby lepiej funkcjonować, co nie znaczy, że samochód nie jest oryginalny i nie posiada ciekawych rozwiązań.