Dacia Sandero R.S. 2.0

Sandero jako hothatch?

Renault Sandero 2.0. R.S. - wyglądW ramach ciekawostek, Dacia Sandero dostępna jest w wersji R.S.. Niestety tylko w Ameryce Południowej, ale może niedługo doczekamy się wersji Europejskiej. Renault Sandero R.S. 2.0, bo tak nazywa się tam to auto, trudno zaliczyć do hothatchy XXI wieku, silnik bowiem ma tylko 150KM. Oczywiście 20 lat temu byłby z tego niezły potwór, ale dzisiaj taka moc to bardzo przeciętny silnik. R.S. pochodzi od Racing Spirit, ma nam mówić, że auto ma duszę rajdową. Wizualnie na pewno trochę lepiej wygląda niż standardowa Dacia Sandero. 17 calowe felgi, czerwone dodatki, i lepsze opony na pewno mogą się podobać (o ile Dacia może się podobać).

Istnieje też wersja biała, wyglądająca moim zdaniem nieco mniej groźnie, ale i tak bardziej agresywnie niż standardowa Dacia Sandero. Wówczas model nazywa się Sandero R.S. 2.0 (bez dodatku Racing Spirit), i jest nieco tańszy.
Renault Sandero 2.0. R.S. - wygląd - wersja białaSilnik Renault Sandero 2.0. R.S.

Silnik Sandero R.S. 2.0.

Silnik jest benzynowy, ma 2 litry pojemności (2.0L 16v), i z tej pojemności generuje jak już napisałem 150KM. Przyspieszenie do setki 8 sekund, prędkość maksymalna 202 km/h. Moment obrotowy przy 4000 obrotów to 204 Nm.

Przyspieszenie od 80 do 120 km/h na 4 biegu to 5,9 sekundy, a na biegu piątym 7,3 sekundy.

Ceny Renault Sandero R.S. 2.0

Cennik Renault Dacia Sandero jest prosty – mamy 2 wersje, które można nieco wzbogacić. W Brazyli Sandero 2.0. Racing Spirit można nabyć za 66300 realów, co w przeliczeniu na złotówki oznacza niemal 57 tyś złotych. Wersja biała będzie tańsza o 2,5 tyś złotych.

Tuning Dacia Sandero

Wnętrze Renault Sandero 2.0. R.S.W Brazyli chłopacy z teamu Full Power po paru przeróbkach osiągnęli prawie 200KM. Na załączonym filmiku widać jak przerabiają auto na wersję wyścigową. Zmiany dotyczyły usunięcia zbędnych elementów, zamontowania klatki bezpieczeństwa, a wyższą moc osiągnięto dzięki zamontowanemu Nitro. Nie wiem czy komputerowo można znacznie poprawić samą moc.

Podsumowanie

Wpis ten traktuję jako ciekawostkę. Ale jeżeli w Polsce auto można byłoby kupić za kwotę poniżej 60 tyś złotych, to uważam że byłaby to bardzo ciekawa propozycja. 150KM to niewiele, ale ponieważ jest to wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2 litrów, to widzę, że tunerzy mogą z niego jeszcze nieco koni wykrzesać. I wtedy byłby to bardzo dobry budżetowy hothatch!

Renault Sandero 2.0. R.S. - przód i 17 calowe felgi

Renault Sandero 2.0. R.S. - gril

Renault Sandero 2.0. R.S. - tył

Renault Sandero 2.0. R.S. - wydech

Do pobrania katalog ze zdjęciami oraz opisem pojazdu – po brazylijsku (portugalsku).

catalogo-renault-sandero-gt-line-03-17