MG to marka samochodów, którą stworzono w wielkiej Brytanii w 1924 roku. MG Maestro to samochód, który z oznaczeniem MG produkowany był od 1983 do 1991 roku. Czasami określano go jako Rover Maestro, mimo że odznaki Rovera nigdy na sobie nie miał. W Wielkiej Brytanii był uznawany za jeden z najgorszych samochodów. Czy rzeczywiście tak było?
Nadwozie z niezwykłym wyglądem zewnętrznym i nowatorskimi rozwiązaniami wewnątrz
MG Maestro był 5-drzwiowym hatchbackiem z czterema miejscami siedzącymi. Rozstaw osi wynosił 2507 mm. Długość 4050 mm, szerokość 1687 mm, a wysokość 1430 mm. Masa własna pojazdu wynosiła 984 kg. Jego podwyższone zawieszenie i wentylowane przednie hamulce były wykończone pod kolor nadwozia.
Była to kultowa wersja, która na swoim pokładzie miała głośnomówiący pulpit nawigacyjny ostrzegający np. o spalonych żarówkach lub niskim poziomie płynu. Cyfrowy pulpit w tamtych czasach w aucie należał do rzadkości i stanowił naprawdę nie byle jaki ewenement na ogromną skalę. Światła drogowe były wyposażone w diody LED, a komunikaty głosowe były całkowicie cyfrowe. Jednak to nie koniec nowatorskich rozwiązań zastosowanych w tym samochodzie. Posiadał on laminowaną przednią szybę, plastikowe zderzaki, które komponowały się z kolorem nadwozia, regulacje przedniego pasa bezpieczeństwa, przedzielone tylne siedzenie, a także elektroniczny system zarządzania silnikiem. Można w nim było liczyć również na cyfrowe prędkościomierze i próżniowe, analogowe, fluorescencyjne wyświetlacze wskaźników obrotomierza, temperatury, paliwa, systemu ostrzegania czy komputera pokładowego. Wewnątrz pasażerowie i kierowca mogli liczyć na sporo miejsca. Do 1987 roku MG Maestro miał czerwone dywaniki i czerwone pasy na zewnątrz auta, co wyróżniało go spośród innych wersji. Później zastosowano welurowe, szare obicia. Obszerniejsze wnętrze przełożyło się na zmniejszoną pojemność bagażnika. W nowszych modelach można było liczyć również na przyciemniane szyby, kierownicę obszytą skórą i centralny zamek.
Dane techniczne
Silnik
MG Maestro był wyposażony w trzy różne jednostki napędowe. Jednak najmocniejszą stanowił 2,0-litrowy silnik wysokoprężny z elektronicznym, bezpośrednim wtryskiem paliwa, pojedynczym wałkiem rozrządu, z czterema głowicami i mocą 115 KM. Dostępna była również wersja MG Turbo z silnikiem o mocy 152 KM.
Osiągi
MG Maestro 2.0 EFi osiągał 115 KM przy 5600 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 182 Nm osiągał przy 2800 obr/min. Moc dostarczana była za pomocą 5-biegowej przekładni manualnej z napędem na przednie koła. Maksymalną prędkość, jaką mógł osiągnąć to 185 km/h. Od 0 do100 km/h osiągał w 8,5 sekundy, co dawało bardzo dobry wynik.
Przegląd produkcji
1983-1991 – lata, w których produkowano MG Maestro
Oferty rynkowe
Pomimo że te auta działały dobrze, były praktyczne i szybkie to dzisiaj są prawdziwą rzadkością. Znalezienie jakiejkolwiek oferty na rynku wtórnym graniczy z cudem.
Opinie
MG Maestro to samochód ponadczasowy i, mimo że od zakończenia jego produkcji minęło wiele lat i czasy świetności ma już za sobą, to wspaniała deska rozdziela z głośnomówiącym pulpitem w niektórych egzemplarzach działa do dzisiaj. Dzięki dobrze dostosowanemu zawieszaniu, na drodze sprawował się bardzo dobrze. Sprawnie też działał silnik zainstalowany w tym aucie, długo i bezproblemowo. MG Maestro był przez pewien czas sporym sukcesem na rynku brytyjskim, jednak nie przebił się na tyle, aby pozostać w nim na dłużej.