Suzuki swift sport

Suzuki Swift Sport – rasowy, kompaktowy hot hatch

Suzuki swift sportSuzuki swift sport
Suzuki Swift Sport to obecnie czwarta generacja niezwykle popularnego hot hatcha od japońskiego producenta. Auto od lat cieszy się uznaniem enthusiastów za sprawą udanego połączenia niewielkich rozmiarów, niskiej masy własnej, dynamicznego silnika oraz atrakcyjnej ceny. Jak prezentuje się najnowsza odsłona tego lubianego modelu?

Stylistyka i wymiary

Charakterystyczna, dynamiczna sylwetka nowego Suzuki Swift Sport nie uległa większym zmianom. Nadal mamy do czynienia z niskim, szerokim i zwartym nadwoziem. Auto zachowało muskularne proporcje, a dodatki w rodzaju przedniego spojlera, tylnego dyfuzora i podwójnej końcówki wydechu tylko podkreślają sportowy charakter.
Gabaryty pozostały kompaktowe. Długość Suzuki Swift Sport wynosi 3890 mm, szerokość 1735 mm, a wysokość 1495 mm. Rozstaw osi to 2450 mm. Niewielkie wymiary sprawiają, że auto bez problemu radzi sobie w ciasnych, miejskich uliczkach. Jednocześnie nadal zapewnia wystarczającą przestrzeń dla czterech dorosłych osób.

Silnik i osiągi godne hot hatcha

Pod maską nowego Suzuki Swift Sport umieszczono turbodoładowaną jednostkę 1.4 BoosterJet generującą 129 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 235 Nm. Silnik współpracuje z 6-biegową, precyzyjną manualną skrzynią lub opcjonalną automatyczną przekładnią.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 8,1 s w przypadku „manuala” i 9,5 s z automatem. Prędkość maksymalna wynosi 210 km/h niezależnie od wybranej skrzyni biegów.
Dzięki połączeniu niewielkich rozmiarów, niskiej masy własnej (965 kg) oraz dynamicznego silnika, Suzuki Swift Sport oferuje osiągi godne rasowego hot hatcha. Przy tym spalanie utrzymuje się na rozsądnym poziomie, wynosząc około 6 litrów benzyny na 100 km.

Prowadzenie godne pochwał

Od lat Suzuki Swift Sport słynie z rewelacyjnego prowadzenia, które sprawia frajdę kierowcy. Czwarta generacja godnie kontynuuje tę tradycję. Inżynierowie wprowadzili szereg modyfikacji mających na celu poprawę właściwości jezdnych.
Zawieszenie jest wyraźnie sztywniejsze od wersji bazowej, co poprawia precyzję prowadzenia kosztem nieznacznego komfortu. Przednia oś oparta jest na kolumnach MacPhersona, a tylna belka skrętna zapewnia większą sztywność nadwozia. Układ kierowniczy charakteryzuje się bezpośredniością i precyzją, a układ hamulcowy z tarczami wentylowanymi zapewnia skuteczne zatrzymywanie się.
W efekcie Suzuki Swift Sport prowadzi się jak prawdziwy hot hatch. Jest zwinny, dynamiczny i bardzo angażujący. Sprawia frajdę na krętej drodze. Przy tym w mieście nie męczy – układ kierowniczy nie jest zbyt ciężki, a zawieszenie wygładza nierówności.

Bogate wyposażenie

Suzuki Swift Sport oferowany jest w Polsce w jednej, bogato wyposażonej wersji. Już w standardzie otrzymujemy m.in. reflektory i tylne światła LED, automatyczną klimatyzację, system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym, 17-calowe alufelgi, a także szereg systemów bezpieczeństwa aktywnego i biernego.
Kierowca ma do dyspozycji m.in. system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, automatyczne światła drogowe, system rozpoznawania znaków drogowych, tempomat adaptacyjny oraz 7 poduszek powietrznych.

Ceny i podsumowanie

Suzuki Swift Sport wyceniono na 79 900 zł za wersję z manualną skrzynią biegów. Za automat dopłacimy 5000 zł. Biorąc pod uwagę osiągi, prowadzenie oraz bogate wyposażenie, cena wydaje się jak najbardziej atrakcyjna.
Podsumowując, Suzuki Swift Sport to udana kontynuacja legendarnej serii dynamicznych, kompaktowych hot hatchy. Auto oferuje znakomite osiągi, rewelacyjne prowadzenie oraz atrakcyjny wygląd w rozsądnej cenie. Jeśli szukasz niedrogiego, rasowego auta miejskiego, które zapewni sporą dawkę frajdy z jazdy, Swift Sport jest doskonałą propozycją.