Ford Puma ST

Ford Puma ST – sportowy crossover, który łamie schematy

Ford Puma ST to nietypowa propozycja w segmencie małych, sportowych crossoverów, która łączy w sobie praktyczność SUV-a z osiągami hot hatcha. Model ten stanowi ciekawą alternatywę dla klasycznych hot hatchy, oferując podwyższone zawieszenie i większy prześwit przy zachowaniu sportowego charakteru.

Silnik i osiągi

Pod maską Forda Pumy ST pracuje dobrze znany z Fiesty ST trzycylindrowy silnik 1.5 EcoBoost o mocy 200 KM. Jednostka napędowa współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów, która pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,7 sekundy. Maksymalna prędkość tego sportowego crossovera wynosi 220 km/h. Ford Puma ST wyposażony jest w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który znacząco poprawia trakcję podczas dynamicznej jazdy.

Zawieszenie i prowadzenie

Inżynierowie Forda włożyli wiele pracy w dostrojenie zawieszenia Pumy ST. Auto otrzymało sztywniejsze sprężyny i amortyzatory w porównaniu do standardowej wersji, a także grubsze stabilizatory. Układ kierowniczy został przekalibrowany pod kątem sportowej jazdy, oferując lepszą precyzję i szybszą reakcję na ruchy kierownicą. Puma ST prowadzi się zaskakująco dobrze jak na crossovera, zachowując charakterystykę typową dla hot hatchy.

Stylistyka i design

Ford Puma ST wyróżnia się na tle standardowej wersji bardziej agresywnym wyglądem. Charakterystyczne elementy to większy spojler dachowy, 19-calowe felgi aluminiowe, czerwone zaciski hamulcowe i dwie końcówki układu wydechowego. Samochód otrzymał również specjalnie zaprojektowany przedni zderzak z większymi wlotami powietrza oraz charakterystyczny grill z logo ST.

Wnętrze i wyposażenie

We wnętrzu Forda Pumy ST znajdziemy sportowe fotele Recaro obszyte częściowo skórą, spłaszczoną u dołu kierownicę oraz aluminiowe nakładki na pedały. System multimedialny SYNC 3 z 8-calowym ekranem dotykowym oferuje łączność ze smartfonami poprzez Apple CarPlay i Android Auto. Bagażnik o pojemności 456 litrów z dodatkowym schowkiem MegaBox pod podłogą zapewnia praktyczność na co dzień.

Systemy bezpieczeństwa

Ford Puma ST został wyposażony w szereg nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, w tym:
– System Pre-Collision Assist
– Adaptacyjny tempomat
– System utrzymywania pasa ruchu
– Asystent martwego pola
– Kamera cofania z czujnikami parkowania

Wrażenia z jazdy

Ford Puma ST
Wygenerowane przez AI

Za kierownicą Forda Pumy ST można poczuć prawdziwie sportowego ducha. Mimo podwyższonego zawieszenia, auto zachowuje się pewnie w zakrętach, oferując minimalne przechyły nadwozia. Układ wydechowy generuje przyjemny dla ucha dźwięk, szczególnie w trybie Sport. Trzycylindrowy silnik zaskakuje elastycznością i chętnie wkręca się na wysokie obroty.

Podsumowanie

Ford Puma ST to udana próba połączenia praktyczności crossovera ze sportowym charakterem. Auto oferuje świetne osiągi, precyzyjne prowadzenie i funkcjonalne wnętrze, stanowiąc ciekawą alternatywę dla klasycznych hot hatchy. Jest to propozycja dla osób szukających wszechstronnego samochodu, który sprawdzi się zarówno podczas codziennej jazdy, jak i na krętych drogach podczas weekendowych wypadów.

Cena Forda Pumy ST zaczyna się od około 150 000 złotych, co stawia go w konkurencyjnej pozycji względem innych sportowych crossoverów. Biorąc pod uwagę unikalne połączenie praktyczności i osiągów, jest to propozycja warta rozważenia dla osób poszukujących nietypowego sportowego samochodu.