Recenzja Volkswagena ID.3 GTX (2025): elektryczny hot hatch nieco podkręca temperaturę

Volkswagen ID.3 GTX to najnowszy elektryczny hot hatch, który ma szansę podbić serca fanów szybkich kompaktowych aut. Czy ten model rzeczywiście podnosi poprzeczkę w segmencie elektrycznych hot hatchy? Sprawdźmy, co oferuje najnowsza sportowa wersja popularnego elektryka od Volkswagena.

Sportowa metamorfoza ID.3

Volkswagen ID.3 GTX to odpowiedź niemieckiego producenta na rosnące zapotrzebowanie na elektryczne hot hatche. Model ten przeszedł znaczącą metamorfozę w porównaniu do standardowej wersji ID.3. Najbardziej widoczne zmiany to:

– Zwiększona moc silnika do 322 KM
– Nowy, sportowy zderzak przedni z czarnymi akcentami
– 20-calowe czarne felgi aluminiowe

Choć zmiany stylistyczne mogą wydawać się subtelne, to właśnie pod maską kryje się prawdziwa rewolucja. Volkswagen ID.3 GTX ma ambicje, by stać się elektrycznym odpowiednikiem kultowego Golfa GTI.

Imponujące osiągi elektrycznego hot hatcha

Volkswagen ID.3 GTX może pochwalić się imponującymi osiągami:

– Moc 322 KM i moment obrotowy 402 Nm
– Przyspieszenie 0-100 km/h w 5,7 sekundy
– Prędkość maksymalna 200 km/h

To znaczący skok w porównaniu do standardowego ID.3, którego moc nie przekraczała dotąd 201 KM. Warto zauważyć, że osiągi Volkswagena ID.3 GTX są bardzo zbliżone do konkurencyjnej Cupry Born VZ.

Recenzja Volkswagena ID.3 GTX (2025): elektryczny hot hatch nieco podkręca temperaturę
Wygenerowane przez AI

Zasięg i ładowanie

Volkswagen ID.3 GTX wyposażony jest w najnowszy akumulator o pojemności 79 kWh, co przekłada się na:

– Deklarowany zasięg 594 km
– Realny zasięg około 483 km
– Możliwość ładowania z mocą do 185 kW
– Czas ładowania od 10% do 80% w 26 minut

Recenzja Volkswagena ID.3 GTX (2025): elektryczny hot hatch nieco podkręca temperaturę
Wygenerowane przez AI

Co ciekawe, mimo zwiększonej mocy, GTX może pochwalić się najdłuższym zasięgiem spośród wszystkich wersji ID.3.

Wrażenia z jazdy

Volkswagen ID.3 GTX oferuje znacznie lepsze wrażenia z jazdy niż standardowy model:

– Wyraźnie lepsza dynamika dzięki zwiększonej mocy
– Płynne dostarczanie mocy bez gwałtownych szarpnięć
– System Dynamic Chassis Control (DCC) w standardzie
– 15 różnych ustawień amortyzatorów

Choć ID.3 GTX zapewnia sportowe wrażenia, to wciąż pozostaje nieco za Cuprą Born VZ pod względem emocji z jazdy. Volkswagen postawił na bardziej zrównoważone połączenie sportowego charakteru z codzienną użytecznością.

Recenzja Volkswagena ID.3 GTX (2025): elektryczny hot hatch nieco podkręca temperaturę
Obraz z Pexels

Wnętrze i praktyczność

Wnętrze Volkswagena ID.3 GTX zostało wzbogacone o sportowe akcenty:

Recenzja Volkswagena ID.3 GTX (2025): elektryczny hot hatch nieco podkręca temperaturę
Wygenerowane przez AI

– Fotele wykończone zamszem i eko-skórą
– Czerwone przeszycia na fotelach, desce rozdzielczej i kierownicy
– Poprawiona jakość materiałów

ID.3 GTX pozostaje praktycznym samochodem rodzinnym z miejscem dla czterech dorosłych osób i bagażnikiem o pojemności 385 litrów.

Cena i wyposażenie

Volkswagen ID.3 GTX plasuje się na szczycie gamy ID.3:

– Cena startowa: 46 225 funtów
– Bogate wyposażenie standardowe
– 12,9-calowy ekran dotykowy
– System audio Harman Kardon

W porównaniu do konkurencji, ID.3 GTX jest nieco droższy od Cupry Born VZ, ale oferuje więcej wyposażenia w standardzie.

Podsumowanie

Volkswagen ID.3 GTX to udana próba stworzenia elektrycznego hot hatcha. Model ten łączy sportowe osiągi z praktycznością i długim zasięgiem. Choć może nie być tak emocjonujący jak Cupra Born VZ, to z pewnością stanowi atrakcyjną propozycję dla osób szukających wszechstronnego elektrycznego hot hatcha.

Volkswagen ID.3 GTX udowadnia, że era elektrycznych hot hatchy nadeszła i ma szansę stać się godnym następcą kultowego Golfa GTI w świecie samochodów elektrycznych.