Przełom lat 70. i 80. okazał się kluczowy dla brytyjskiej motoryzacji. Stało się to za sprawą m.in. koncernu Austin Motor Company, który w 1980 roku wypuścił na rynek bardzo nowoczesny, jak na ówczesne czasy, model samochodu. Austin Metro, znany też jako MG Metro, Rover 100 czy Rover Metro, produkowano przez 17 lat – ostatni egzemplarz opuścił halę produkcyjną w 1997 roku. Mimo to, na rynku wciąż dostępne są różne wersje w przystępnych cenach.
Nadwozie
MG Metro, w zależności od modelu, może mieć różne typy nadwozia. Zazwyczaj jest to hatchback w jednej z dwóch wersji – trzydrzwiowej lub pięciodrzwiowej. W sprzedaży dostępne są również kabriolety, wyposażone w dwoje drzwi, a także pełniące funkcje dostawcze vany, także dwudrzwiowe.
Dane techniczne, osiągi i spalanie
MG Metro dysponuje trzema rodzajami silników R4 o pojemności 1,0 l oraz dwoma o pojemności 1,3 l (jeden wyprodukowany w 1981 roku, a drugi w 1990 roku). Auto zasilane jest układem gaźnikowym. Maksymalna moc silnika dla wersji 1,0 l wynosi 44 KM przy 5250 obrotach. Analogiczne dane dla wersji 1,3 z 1981 roku to 63 KM przy 5650 obr./min., a dla wersji z 1990 roku 72 KM przy 6000 obr./min.
Samochód rozpędza się do prędkości 100 km/h w 11,5 sekund, jakkolwiek w przypadku starszych wersji – czas ten może wynosić nawet 17,5 sekund. Maksymalna prędkość najnowszej wersji to 166 km/h.
W mieście MG Metro spala 7 l na każde przejechane 100 km, a w trasie jest to już 5,5 l.
To oczywiście nie jest nic zbliżonego do hothatchy, ale … MG Metro można znaleść w odmianie 6R4. Napęd na 4 koła, moc 250KM lub 410KM? To już robi wrażenie. Model ten zbudowano w roku 1984, jako auto rajdowe. 6 cylindrowy silnik, umieszony z tyłu, pojemność 3 litrów – to na prawdę szybkie auto.
Cena i oferty na portalach internetowych
MG Metro to dosyć stary model, który obecnie nie jest już produkowany, dlatego można kupić jedynie starsze egzemplarze, których cena zazwyczaj oscyluje na poziomie kilku tysięcy złotych. Oferty takie można znaleźć na Allegro.pl oraz na Otomoto.pl. Warto w celach zakupowych przejrzeć również oferty Olx.pl. Wóz jest tani i przystępny.
Wersji MG Metro 6R4 łatwo jednak nie znajdziecie. Wyprodukowano bowiem tylko 200 sztuk z homologacją drogową, i w 1984 roku auto to kosztowało 40 tyś funtów. Było więc bardzo drogie i bardzo rzadkie. Powodzenia!
Opinie
Osoby, które miały przyjemność użytkować kiedykolwiek MG Metro chwalą sobie przyzwoitą prędkość i ładny wygląd. To jest jednak sprawa dyskusyjna. O ile wersja klasyczna średnio mi się podoba, tak nowszy, stuningowany MG Metro 6R4 to niezła sztuka, która cieszy oko.
A co z wadami? Właściciele nie raz podkreślali, że pewien problem może sprawiać zawieszenie samochodu, które jest na tyle specyficzne, że nie każdy warsztat samochodowy chce podjąć się naprawy.