Ford Fiesta RS Turbo

Ford Fiesta RS Turbo to model, który należy do rzadkości. Znalezienie dobrego egzemplarza nie jest łatwe, ale moda na hot-hatche z lat 90-tych stale rośnie. Fiesta RS Turbo to samochód, który został wyposażony w doskonałą moc przy umiarkowanej cenie sprzedaży, a skrót RS oznaczał zwiększoną dawkę emocji.

Ford Fiesta RS Turbo wygląd i wyposażenie

Ford Fiesta RS Turbo posiadał 14-calowe obręcze kół, które były wykonane ze stopów lekkich. Charakterystycznym i dominującym kolorem tego auta był kolor czerwony połączony z zielonymi listwami. Posiadał otwierane tylne okna i podgrzewaną przednią szybę, która była dostępna za dodatkową opłatą. Również za hamulce z przeciw-blokadą trzeba było dopłacić. Błotniki z klapami bocznymi, a także spory wydech i niewielki spoiler pięknie wkomponowały się w całościowy wizerunek tego auta. Dodatkowo zainstalowane kratki wlotu powietrza w masce, dodawały mu drapieżnego wyglądu. Kabina wewnątrz auta była solidnie wykończona. Fotele w Fieście RS Turbo posiadały materiałowe i trwałe wykończenie w postaci aksamitu, a także gwarantowały dobre oparcie. Gałka zmiany biegów i trójramienna kierownica wyposażona była w szarą skórę. Na środku kierownicy znalazło się wytłoczone logo RS Turbo. Wewnątrz były obszerne miejsca siedzące, które zapewniały wygodę, jak i praktyczność auta. Dodatkowo elektryczne szyby, centralny zamek i szyber dach to, jak na tamte czasy, całkiem dobre wyposażenie. Minimalna pojemność bagażnika wynosiła 250 l.

Nadwozie Fiesty RS Turbo

Fiesta była produkowana w hatchbecku. Posiadała 3 drzwi i 5 miejsc siedzących. Nadwozie samochodu Forda Fiesta w wersji RS Turbo to 3810 mm długości, 1640 mm  szerokości i 1330 mm wysokości, co dawało dużo miejsca i komfortu podczas jazdy. Rozstaw osi to 2450 mm. Masa własna wynosiła tylko 910 kilogramów. Zbiornik paliwa, jakim dysponował Fiesta RS turbo to 42 litry pojemności.

Dane techniczne

Silnik

Silnik zastosowany w Fieście RS Turbo to 1.6 pojemnościowy, czterocylindrowy rzędowy benzyniak. Dodatkowo zaopatrzony w intercooler powietrze-powietrze, a także wspomagany turbosprężarką Garrett T2. Jego maksymalna moc to 135 KM. Cały układ napędowy maksymalny moment obrotowy 183 Nm osiągał przy prędkości obrotowej 2400 obr/min. Przy 5500obr/min. Osiągał 135 kM. Czyniło go to mocnym i dosyć elastycznym w szerokim zakresie obrotowym.

Spalanie

Zużycie paliwa, jakie podaje producent to około 10,7 l/100 km w mieście. Poza miastem wartość ta spadała do 6,2 l/100, natomiast w cyklu mieszanym zużycie paliwa wynosiło 8,2 l/100 km. Zasięg na pełnym baku paliwa mógł wynieść około 600 pokonanych kilometrów.

Osiągi

5-biegowa, manualna skrzynia biegów z napędem na przednie koła pozwalała na przyspieszanie od 0-100 km/h w 8 sekund. Przyśpieszenie już na średnich obrotach robiło ogromne wrażenie. Maksymalna prędkość, jaką osiągała Fiesta RS Turbo to 209 km/h. Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego (RPM) wynosiła 2400.

Produkcja Fiesty RS Turbo – krótka historia

Ford Fiesta RS Turbo został wprowadzony na rynek w kwietniu 1990 roku. Jego produkcja zakończyła się jednak już w 1992 roku.

Aukcje internetowe

Obecnie niemożliwe jest znalezienie Forda Fiesty RS Turbo na polskich aukcjach internetowych. Jeśli jednak znajdziemy egzemplarz, który był na czas naprawiany, w dobrym stanie i oryginale, to możemy mieć całkiem przyjemny, wygodny i żwawy samochód do jazdy.

Opinie

Samochód ten nie był zbyt dobrze odbierany, ze względu  na słabe prowadzenie i brak skomputeryzowanego sterowania. Słaba szczelność uszczelek zaworów powodowała pobieranie oleju, a amortyzatory szybko kończyły swoją żywotność. Mimo to nie brakowało w nim charakteru i choć dla początkującego kierowcy mógł być trudny do opanowania, to jednak można było sobie poradzić z jego wadami i cieszyć się niezwykłymi doznaniami podczas jazdy.