Mitsubishi Colt 1600 Turbo

Mitsubishi Colt 1600 Turbo był autem drugiej generacji tej marki stworzony w 1984 roku. Wyglądał trochę jak pojazd z filmu science-fiction. Jednak styl, w jakim został wyprodukowany to nie wszystko. Był to samochód, który odnosił sukcesy pod każdym względem, z uwagi na swoją mocną jednostkę napędową drzemiącą pod maską.

Wygląd – cechy charakterystyczne

Mitsubishi Colt 1600 Generacja 2 - tył

Mitsubishi Colt 1600 Generacja 2

Mitsubishi Colt 1600 Turbo wyposażony był w aluminiowe felgi z niskoprofilowanymi oponami, które nadawały mu niepowtarzalnego stylu. Fotele wewnątrz były regulowane, co dawało możliwość dopasowania odpowiedniej pozycji i wygodę. Pulpit nawigacyjny,  jak na lata 80-te, był dosyć futurystyczny. Ogólnie wnętrze nie zachwycało jednak niczym szczególnym.

Nadwozie

Mitsubishi Colt 1600 Turbo to 3-drzwiowy  htachback z czterema miejscami siedzącymi. Masa własna pojazdu wynosiła 930 kg, a masa całkowita pojazdu gotowego do jazdy to 1385 kg, co czyniło go autem niezwykle lekkim. Pojemność zbiornika paliwa to 45 litrów. Długość auta wynosiła lekko ponad 4000 mm, szerokość 1635 mm, a wysokość 1360 mm. Rozstaw osi w tym aucie wynosił 2380 mm.

Mitsubishi Colt 1600 Generacja 3

Dane techniczne

Silnik

Pojemność silnika w tym modelu to oczywiście 1,6 z turbosprężarką, z pośrednim wtryskiem paliwa i 4-suwowym zapłonem iskrowym. Moc, jaką uzyskiwał ten silnik, to 123 KM i momentem obrotowym 182 Nm. Wartości te czyniły go silnikiem bardzo elastycznym, a połączenie z przednim napędem, gwarantowało jeszcze większą wydajność.

W Stanach Zjednoczonych oraz Japonii oferowano wersje 1600 Mirage Turbo oraz 1600 Mirage Cyborg i Cyborg R – auta te wyposażone w silnik 1600 miały moc odpowiednio 135KM, 145KM i 160KM – Cyborg R miał dodatkowo napęd na 4 koła.

Osiągi

Maksymalna prędkość, jaką osiągał Colt 1600 Turbo to 185 km/h. Od 0-100 km/h przyspieszał w 8,3 sekundy. 123 KM wytwarzał przy 5500 obr/min., a 182 Nm przy 3000 obr/min. Pięciobiegowa, ręczna skrzynia biegów przekazywała moc do napędu na przednie koła. Trzecia generacja modelu, zwana 1600GTi-16V posiadała moc 124 KM, pozwalało to na osiągnięcie prędkości 195 km/h, a pierwsze 100 km/h osiągano w czasie 9,2 sekundy.

W 3 generacji modelu Mitsubishi Colt warto szukać modelu 1800GTi-16V, który z mocą 136KM pozwalał osiągnąć 200 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h było nieco poniżej 8 sekund.

Spalanie

Poza miastem Colt 1600 Turbo spalał około 8,3 l/100 km. W mieście wartości te mogły oscylować około 13 l/100 km, natomiast na autostradzie spalanie dochodziło do 10,7 l/100 km. Średnią ilość kilometrów, jaką można było pokonać na pełnym baku, wynosiła niecałe 500 kilometrów.

Przegląd produkcji

1984-rozpoczęcie produkcji Mitsubishi Colt 1600 Turbo

1988- zakończenie produkcji

Oferta rynkowa

Ze względu na to, że w Polsce model ten nie był oferowany, ciężko znaleźć jakąkolwiek aukcję w internecie z jego udziałem.  Również na aukcjach zagranicznych jest bardzo rzadko spotykany.

Opinie

W przypadku Mitsubishi Colta 1600 Turbo, trudno mówić o jakimś stylistycznym przełomie. Przez swoje zwykłe nadwozie  po prostu mieścił się w designerskich kanonach lat 80-tych. Dobrze sprawdzał się za to do jazdy w mieście, ze względu na niskie spalanie.