Cenisz sobie komfort, szybkość i wygodę jazdy? Interesują Cię szybkie i sprawne samochody? Nie chcesz jednak przepłacać za wybrany przez siebie model? Jeśli tak rzeczywiście jest, warto abyś przyjrzał się dokładniej temu konkretnemu modelowi Kia. Pochodzący z Korei Południowej koncern motoryzacyjny już od 11 lat produkuje średniej klasy samochody osobowe w różnych wersjach. W szczególności Twoją uwagę powinien przykuć Kia Procee’d GT w trzech wariantach GT L, GT XL oraz GT Edition 1. Ja wiem, że Kia kojarzy, a raczej kojarzyła się raczej z tandetą, ale te wozy to prawdziwe perełki.
Nadwozie i wyposażenie Kia Procee’d GT
Wersje procee’d samochodów Kia zazwyczaj reprezentują jeden typ nadwozia. Jest to trzydrzwiowy hatchback, zaopatrzony w parę drzwi wejściowych od strony kierowcy i pasażera oraz dodatkowe drzwi znajdujące się w okolicy pokrywy bagażnika. Te ostatnie drzwi zapewniają swobodny dostęp zarówno do bagażnika, jak i przestrzeni zajmowanej przez pasażerów. Kia Procee’d GT reprezentuje drugą generację wozów, które standardowo wyposaża się w radio, komputery pokładowe, klimatyzację, automatyczne, podgrzewane szyby i lusterka, alufelgi, Bluetooth oraz system TCS i poduszki powietrzne w liczbie czterech. Dodatkowo na specjalne życzenie klienta zaopatruje się je w różne fakultatywne elementy, takie jak czujniki deszczu przy wycieraczkach, przednie i tylne światła LED-owe oraz zewnętrzne lusterko wykazujące właściwości elektrochromatyczne.
Dane techniczne, osiągi i spalanie
Kia Procee’d GT napędzany jest silnikiem benzynowym 1.6 T-GDi 6MT 204 KM o pojemności wynoszącej 1591 cm3 (niektóre wersje posiadają dodatkowo turbodoładowanie). Moc maksymalną silnika szacuje się na 204KM/6000 obr./min; z kolei maksymalny moment obrotowy to 265 Nm/4500 obr./min. Skrzynia biegowa zawiera 6 mechanicznych biegów. Maksymalnie modele Kia Procee’d GT mogą rozwinąć prędkość 230 km/h, przyspieszając od 0 do 100 km/h w przeciągu niecałych 8 sekund. Droga hamowania pojazdu wynosi zazwyczaj ok. 36-37 m. W zbiorniku jednorazowo mieści się 53 l paliwa, którego średnie zużycie zazwyczaj osiąga poziom 7,4 l/100 km (ok. 10 l/100 km/h w trybie miejskim i ok. 6 l/100km/h w cyklu pozamiejskim). Przestrzeń bagażowa wynosi maksymalnie 1225 l, oczywiście po złożeniu siedzeń.
Cena
Ceny nowych pojazdów marki KIA Procee’d GT zaczynają się od 95 tys. zł. To jeden z tańszych hothatchy na rynku. Za modele używane zapłacisz relatywnie mniej, ale nie ma ich dużo w ofercie, gdyż auto nie należy do popularnych.
Kia Procee’d GT na popularnych portalach internetowych
Jeśli interesuje Cię kupno samochodu używanego, warto abyś skorzystał z oferty zamieszczonej na różnych popularnych serwisach internetowych, takich jak Allegro.pl czy powiązany z nim serwis Otomoto.pl. Znajdziesz tam co najmniej kilkadziesiąt samochodów pochodzących z lat 2007-2014, na ogół w przystępnych odpowiadających wiekowi pojazdu i jego stanowi technicznemu, cenach. Także na Olx.pl możesz zobaczyć kilka takich samochodów – jednak prawie zawsze będą to wersje zwyczajne, a nie GT. Niestety, na portalach tych brakuje ofert nowych modeli.
Historia produkcji Kia Procee’d
Samochód Kia Procee’d stanowi jedną z wersji wyposażeniowych pojazdów Kia Ceed, produkowanych – jak do tej pory, w dwóch generacjach (na 2018 rok planowane jest wypuszczenie na rynek III generacji). Auto zaprojektowano w Niemczech, przystosowując je do potrzeb europejskich rynków samochodowych. Najpierw w 2007 roku w trakcie odbywających się w Genewie targów motoryzacyjnych przedstawiono modele kombi i kabriolet, określane mianem ex ceee’d, a nieco później na rynki europejskie weszła trzydrzwiowa odmiana, nosząca nazwę procee’d. Dwa lata później przemodelowano nieco samochód, wyposażając go w przednie reflektory o innym kształcie, a także zmieniając wygląd zderzaków, maski silnika, a także chłodnicę i felgi. Przeobrażeniu uległo także wnętrze pojazdu (m.in. wielofunkcyjna kierownica wyposażona w 4 ramiona). W 2012 roku rozpoczęto sprzedaż II generacji samochodów Kia.
Tuning i opinie
Kia Procee’d na ogół są dobrze oceniane przez kierowców, którzy cenią sobie komfort i wygodę jazdy. Sam również jestem pozytywnie nastawiony. To Kia, ale jednak te wozy mają duszę. Niska cena, dobre osiągi, agresywny wygląd. Czego chcesz więcej?
Są jednak wady. Przy pierwszych modelach wiele do życzenia pozostawiała jednak powłoka lakiernicza, która często ulegała złuszczeniu. Niekiedy psuje się również immobiliser, nadmiernemu zużyciu ulega również sprzęgło.