Opel Corsa, to auto obecne na rynku od 1982 roku. Przez lata samochód doczekał się kilku generacji. Różnią się nieco wyglądem oraz osiągami. Na fali popularności aut typu hot hatch Corsa, może pochwalić się usportowioną wersją o oznaczeniu OPC. Warto dowiedzieć się więcej o historii tego modelu i jego najnowszej odsłonie.
Trudne początki wersji OPC
Zacząć należy od tego, że początki Opla Corsy OPC sięgają 2002 roku. W tym okresie była produkowana trzecia generacja Corsy. Po raz pierwszy koncern General Motors zdecydował się zbudować auto na nowej płycie podłogowej zwanej Gamma. Jedyną wersją nadwoziową dostępną w Europie był hatchback w wariantach trzy- i pięciodrzwiowym. W tym czasie projektanci wpadli na pomysł stworzenia sportowej wersji tego kompaktowego pojazdu.
Pierwszy samochód z oznaczeniem OPC zaprezentowano już w 2002 roku w Essen. Corsa została wyposażona w turbodoładowany silnik o mocy 175 KM. Prototyp mógł pochwalić się niezłymi osiągami, lecz nie trafił do seryjnej produkcji. Zrezygnowano z projektu i tym samym model OPC z 2002 zakończył karierę. Pomysł ponownie wypłynął dopiero po pięciu latach.
Hot hatch od Opla
W latach 2006-2014 produkowano Opla Corsę D, czyli czwartą generację. Dostępna była w czterech wersjach nadwozia. Były to 3 i 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowe kombi. Już po pierwszym roku produkcji powrócił temat usportowienia tego modelu Opla.
Opel Corsa OPC wyjechał z fabryki w 2007 roku. Był dostępny w wersji 3-drzwiowego hatchbacka i to przez lata się nie zmieniło. Posiadał napęd na przednią oś i 1.6-litrowy silnik o mocy 192 KM. Zawieszenie zostało odpowiednio zmodyfikowane, jak również układ kierowniczy. By klienci mogli poczuć się jak kierowcy rajdowi we wnętrzu zamontowano fotele Recaro. Samochód mógł pochwalić się cudownym osiągami. Przyspieszał od 0 do 100 km/h w 7, 2 sekundy przy prędkości maksymalnej 225 km/h.
Corsa OPC charakteryzowała się sztandarowym, niebieskim kolorem. To się jednak zmieniło w 2010 roku. Wtedy to auto przeszło delikatny lifting. Po nim auto przybrało jaskrawy, żółty kolor, który miał podkreślać sportowe zacięcie. Jak się okazało, był to zaledwie wstęp do większych zmian.
W 2011 roku pojawiła się nowa wersja OPC o nazwie Nurburgring Edition. By samochód nawiązywał do toru nie tylko z nazwy, zamontowano w nim silnik o mocy 210 KM. Do tego doszły inne ulepszenia, takie jak zmodyfikowany ABS, system kontroli trakcji, obniżone zawieszenie czy hamulce Brembo.
Najnowsza Corsa OPC
Najnowsza wersja Corsy OPC pojawiła się na rynku w 2015 roku. Pod maską znajduje się benzynowy silnik 1.6 Turbo Ecotec. Jednostka ta generuje 207 KM mocy. Pozwala to na rozpędzenie się od 0 do 100 w 6, 8 sekundy. O dobre hamowanie odpowiadają wzmocnione hamulce Brembo. W samochodzie pozostawiono oczywiście sportowe zawieszenie i fotele.
W momencie premiery, nowa Corsa OPC kosztowała 90 500 zł. Obecnie na popularnych portalach aukcyjnych jak Allegro, olx czy Otomoto cena tego auto to mniej więcej przedział od 25 do 70 tysięcy złotych. Wszystko oczywiście zależy od rocznika i stanu technicznego auta.
Jeżeli ktoś pragnie zmodyfikować swoją najnowszą Corsę OPC, ma taką możliwość. Dostępny jest pakiet wyczynowy, za który trzeba dopłacić. Obejmuje on mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego Drexler, 18-calowe koła, sztywniejsze zawieszenie i hamulce Brembo z tarczami o średnicy 330 mm na przedniej osi.